strani

Prijeten izlet – Vešnerjeva domačija na Planici nad Framom

2013-08-11 18.10.09Izhodišče izleta je Fram. Skozi Fram nadaljujete pot proti Planici. Ko pridete na Planico se peljete mimo Ekološke izletniške kmetije Uranjek in Turistične kmetije Štern. Obe sta na levi strani ceste. Nato nadaljujete pot mimo lovskega doma in pridete do V-križišča. Zavijete na levo in se kar nekaj časa vozite po lepi cesti z lepim razgledom.

Po približno 1 km vidite na desni strani cerkev Sv. Križa. Velika jasa ponuja možnost igre in počitka. Na lesenih mizah in stolih lahko pomalicate. Takoj naprej je odcep peš poti do Potnikove smreke. Smreka je zelo zanimiva saj raste na debeli marmornati plošči in objema potok. Tam je tudi Geocaching točka. Približno 10 minut peš poti skozi gozd je prav prijetnih. Po poti se lahko vrnete nazaj na cesto in z avtom nadaljujete pot do Vešnerjeve domačije.

Lahko pa tudi grete mimo smreke in na desno ter potem po strmem travniku ob gozdnem robu navzgor. Prispete do mogočnega Potnikovega kostanja z veliko duplino. Na desno po cesti se vrnete do ceste, ki vodi do Vešnerjeve domačije. Še slab kilometer poti nas pripelje do domačije. Vmes še lahko zavijete do Vešnerjeve jame.

Vešnerjeva domačija je 300 let stara Pohorska kmetija, ki je bila v starih časih samozadostna (mlin, kovačija, žaga, statve,…) skratka vse, kar je bilo potrebno, ko pozimi tudi nekaj mesecev niso šli v dolino. Stara hiša je lepo obnovljena z nekaj obnovljenga orodja in naprav iz tistega časa. Gospod ali gospa, ki tam živita, vam bosta z veseljem razkazala hišo in povedala kaj o življenju takrat. Prispevek za ogled je 3 EUR. Lokacija.

Nazaj grede pa se lahko ustavite na kateri od turističnih kmetij.